"R12"
1960’lı yıllarda Renault, Renault 8 ve Renault 10 modelleri arasındaki boşluğu dolduracak, dünyanın her yerinde satılabilecek, her türlü yol şartlarına uygun, dayanıklı ve düşük maliyetli bir araç üretme fikriyle kolları sıvadı. Bu çalışmaların sonunda Renault 12, 12 Ekim 1969 Paris Otomobil fuarında halka tanıtılmış ve aynı yıl Fransa’da satışları başlamıştır.
Türkiye’ye gelişi ise biraz ilginç olmuştur. Türkiye, 60’lı yıllarda binek otomobil talebini karşılamak için bir otomobil fabrikası kurmaya karar verir. Böylece halk daha uygun fiyatlı arabalara binebilecektir.
Renault, Opel, Fiat ve Volvo Türkiye’de otomobil fabrikası kurmak için başvururlar. 1968 yılında Volvo ve Fiat’ın teklifleri kabul edilir. Bursa’da fabrikanın temeli atılır. Fakat aradan bir yıl geçmeden Volvo, yerli parça oranının daha düşük tutulmasını ve otomobil satış fiyatlarının daha yüksek olmasını talep eder. Volvo vazgeçer ve anlaşma bozulur. Bunun üzerine yetkililer Renault ile anlaşırlar. 1971 yılında üretime başlanır ve üretimin durduğu 2000 yılına dek 1 milyondan fazla Renault 12 ve Toros üretilir.
Renault 12 Türkiye’de çok sevilir. Özellikle Anadolu’nun zorlu yol şartlarına çok iyi uyum sağlayabildiği için, insanlar ona “Dağ Keçisi” der. Çok dayanıklı olmasından dolayı özellikle tarım ve hayvancılıkla uğraşanlar tarafından her işte kullanılır. Türkiye’de Renault’u bir büyük bir marka haline getiren en önemli etkenlerden biri haline gelir.
Klasik otomobil sınıfının sınırında duran Renault 12 modeli, hurda araç yasası tehdidiyle karşı karşıya. Sayısı gittikçe azalan bu modeli sokaklarda görmemiz daha da zor hale gelecek.
EN
In the 1960s, Renault rolled up its sleeves with the idea of producing a durable and low-cost vehicle that would fill the gap between Renault 8 and Renault 10 models, which could be sold anywhere in the world, suitable for all road conditions. At the end of these efforts, Renault 12 was introduced to the public at the Paris Motor Show on 12 October 1969 and its sales in France started the same year.
The arrival in Turkey has been somewhat interesting. Turkey decides to build a car factory to meet the demand for passenger cars in the '60s. Thus, the public will be able to get on more affordable cars.
Renault, Opel, Fiat and their application to build Volvo car factory in Turkey. In 1968, Volvo and Fiat's offers were accepted. The foundation of the factory is laid in Bursa. But less than a year has passed, Volvo demands lower domestic parts and higher car sales prices. Volvo gives up and the deal is broken. The authorities then come to an agreement with Renault. Production started in 1971 and more than 1 million Renault 12 and Toros were produced by 2000, when production stopped.
Renault 12 is very popular in Turkey. People call it "Mountain Goat" especially because it can adapt very well to the difficult road conditions of Anatolia. Because it is very durable, it is used in every job, especially by those who deal with agriculture and animal husbandry. Renault in Turkey becomes one of the most important factors that make a great brand.
Standing at the edge of the classic car class, the Renault 12 model faces the threat of scrap vehicle law. It will be harder to see this model, whose number is decreasing, on the streets.